luni, 2 ianuarie 2023

FT8WW – Crozet Island/ O expediție atipică

     Insula Crozet, o expediție urmărită și așteptată de mulți radioamatori YO și nu numai. Dacă în SSB sau CW, Insula Crozet, a mai fost activă. acum câțiva  zeci de ani în urma, modurile digitale sunt priorietatea numărul unu, pentru expediția din 2022 - 2023.  Din păcate expediția mult așteptată, s-a dovedit a fi una destul de atipică, puțini operatori, o singură stație, antene modeste și timp limitat de operare.

    Am urmărit activitatea expediției chiar de la debutul ei. Din păcate multe stații pirat, un haos total în bandă, QRM gratuit și comentarii mai puțin potrivite pentru o civilizație, care a evoluat atât de mult. În aceste condiții, m-am decis să încerc direct de la YR8D/ Neagra Șarului, contactarea stației FT8WW. După un contact telefonic cu YO8CLN - Ghiță, ne-am adunat împreună cu YO8BDQ - Stelică, la baza de concurs, YR8D.

    YO8CLN - Ghiță, a pregătit logistica și o atmosferă de sărbătoare, fiind și un Crăciun prelungit, specific meleagurilor Bucovinene. 

    Revederea cu YO8BDQ și YO8CLN, a fost una plăcută și de succes. Deplasarea mea la Neagra Șarului a fost benefică, am reușit să pun în log, relativ ușor FT8WW, în două benzi FT8/ 30 și 20m. La fel au reușit și YO8CLN, YO8BDQ.

    Menționez faptul că, atât eu cât și YO8BDQ, avem una dintre locațiile de pe autorizația de radioamator, la Neagra Șarului.

    Am testat și benzile de 160, 80 și 40m, în modurile digitale FT8 și FT4. Antenele verticale își fac datoria. Cu putere relativ mică, am reușit în 160m, stații din USA, America Centrală și America de Sud. Banda de 40m, este mereu surprinzătoare la vreme de seară. 80m mi-a adus satisfacții, dimineața.

    Aștept cu nerăbdare expediția din 3Y/ Ins. BOUVET, care este mult mai bine pregătită decât FT8WW. Sper să reușesc câteva contacte cu ei în LOW BAND, unde sistemul de antene merge cel mai bine. 

  

Câteva imagini de la YR8D/ NEAGRA ȘARULUI/ VATRA DORNEI






























3C3CA 80m/ YO8SSB






TI5CDA 160m/ YO8SSB


OB 16-5


4SQ/ 40m


OB 16 -5 / JP 2000


RX/ K9AY


EME/ 144/ 432/ 1296 Mhz


4SQ/ 80m


Vertical 160m/ 32 radiale


73 de YO8SSB !

4 comentarii:

yo8cln spunea...

K3 este cam prafuit ! Dar...inca functioneaza ! Va trebui sa-l aranjez inainte de
urmatoarele poze ! 73 !

YO8SSB spunea...

K3 este un echipament reusit, care isi face treaba. A trecut ceva ani peste el, dar inca este in top, sau de top!
Chiar dupa 10 zile de la debutul expeditiei, vad ca mai sunt statii pirat, care opereaza in contul lui FT8WW. Efectiv nu poti fi sigur ce ai lucrat, pana nu verifici zilnic log lui on-line!

YO8SSB

YO2DFA spunea...

Bănui că a fost doar ... repetția pentru 3Y0 (HI! HI!). Oricum felicitări pentru tot ceea ce realizați acolo și mult succes la 3Y0!

YO8SSB spunea...

Multumesc Ovidiu!
3Y, este o mare provocare pentru noi.
Imi doresc mult sa o facem in 160 si 80m, dar nu neglijam nici benzile superioare.
Din pacate la FT8WW, foarte multe statii pirat, care o fi satisfactia....chiar nu pot sa-mi dau seama.
Succes la 3Y si sa auzim doar de bine!