vineri, 7 octombrie 2022

YR8D - 2022/ IARU Reg. 1 UHF/Microwaves Contest

YR8D/ YO8KRR

A.S DORNA DX GRUP


    Timpul a trecut foarte repede, după un an de zile, am reușit să urc din nou în Munții Călimani, Vf. Rețitiș, cu ocazia: IARU UHF/ SHF Contest 2022. Nu ne-am propus un rezultat fantastic, nefiind pregătiți din punct de vedere tehnic, ne-am propus doar o revedere după o lungă perioadă de timp și o nouă ieșire pe munte.

    Din echipa noastră, a mai făcut parte și YO8WHT - Iulian, care este la început de drum în radioamatorism, dar mai ales în UUS și care a avut rezultate foarte bune în competițiile din anul 2022. Pentru Iulian, era prima lui ieșire în Munții Călimani. Planurile noastre erau acum mai mult de vacanță, iar competiția în sine a trecut pe planul secund. 

    Sâmbătă dimineață, 01 octombrie 2022, ne-am dat ca punct de întâlnire Neagra Șarului/ Vatra Dornei. Vreme frumoasă, atmosferă liniștită și relaxantă, totul era desprins parcă dintr-o poveste de toamnă. Dar, din păcate nu era să fie totul atât de plăcut, până la finalul celor două zile de concurs.

    După un mic popas la magazinul din sat, am plecat spre Vf. Rețitiș. Vremea nu a mai ținut cu noi, odată ajunși pe cărări de munte, lucrurile s-au schimbat radical. A început să plouă, iar vântul în rafale a devenit dușmanul nostru.


YO8WHT


YO8WHT & YO8CLN

YO8WHT & YO8CLN


    Într-un final, cu greu, pe un drum aproape imposibil, am ajuns în KN27OC, unde am dat de o vreme total ostilă, ploaie, chiciură, frig și un vânt, care la rafală a depășit 25m/ secundă. Primul nostru gând a fost cel de a renunța și cred că era și cel mai corect. ..... dar totuși nu am renunțat.

 Cu greu am montat cele două antene pentru: 432 și 1296 Mhz.




    TRX -uri: ICOM IC -9700 și IC-910H






 Atât sâmbătă cât și duminică, vântul nu a încetat o secundă, efectiv, antenele nu au stat fixe pe pilon. Mereu erau în altă direcție, sistemul de prindere și de rotire a acestora a fost total ineficient. În locația de concurs erau zero grade.

    Mare lucru nu am reușit, duminică dimineață, la ora 10, 30, cu greu ne-am apucat de dat jos antenele și...cu mari regrete...am plecat spre casă. 

    Sâmbătă spre seară, am prins o mică portiță și YO8CLN, împreună cu YO8WHT, au facut ceva revizie la repetor. 


YO8CLN & YO8WHT


YO8CLN


Locație repetor/  KN27oc


YO8WHT UP





    Anul 2023, sper să fie unul mai bun pentru toată lumea.!!!!


Imagini din timpul concursului:








1296Mhz Radar / QRM KN27oc



73 de YR8D/ YO8KRR!

2 comentarii:

R. Boldis spunea...

Succes in continuare, in anul acesta se pare ca locul I e din YO !

YO8SSB spunea...

Felicitari!
Ma bucur ptr statiile YO, care ne fac cinste in competitii1
Rezultatatul lor, este o mandrie ptr noi toti!

73 de YO8SSB!