luni, 3 iulie 2017

Campionatul International de UUS al Romaniei YO-VHF/UHF YR8D

Ultima saptamana a fost un dezastru pentru YR8D, conditiile meteo nefavorabile si-au pus amprenta pe antenele de la Neagra- Sarului. Vantul la rafale a fost masurat cu viteze de peste 100 km/h.
In aceste conditii antenele verticale din 80m si 40m, au fost serios avariate. 80m, din patru verticale, doua au fost distruse, in 40m, mai sunt doar trei antene. Inv "V" pentru 160m, a fost si el distrus, practic in benzile de jos, am ramas fara antene.


INV"V" -160m.


4SQ - 80m.


4SQ - 80m.


4SQ - 80m.


4SQ - 80m.


4sq - 40m.

Vineri seara, odata ajuns la Neagra -Sarului, am vazut dezastrul facut de vant. Toti brazii din vecinatatea  bazei de concurs, nu mai au varf. 
YO8CLN - Ghita, era prins pana in " gat", cu activitatea foriestera, o parte din brazii rasturnati de vant, erau la un pas sa cada pe noua cabana de vara din lemn rotund.

Sambata dimineata la prima ora, ne-am propus sa urcam in Muntii Calimani, pentru C.I UUS 2017.
Vreme buna, soare, insa  vantul puternic ne-a tinut companie tot drumul.  Surpriza cea mai mare a fost YO8DAR - Vasile, care dupa o lunga perioada in care nu a mai participat la competitiile radio, acum si-a propus sa revina la vechea lui iubire UUS.  YO8DAR ,a facut performata de-a lungul timpului in UUS, iar experienta lui mi-a prins bine pentru evolutia mea competitionala.
 Traseul este mereu inedit, Muntii Calimani sunt absolut fantastici de fiecare data, totul este de un verde crud, natura plina de viata. 
 





Sambata 01.07.2017...ora 11( local)... sunt in KN27OC, Vf. Retitis, 2021m. Soare, 18 grade, dar.....vantul bate foarte tare, la rafala are 23m/s.  Practic avem o mare problema, pilonul de sustinere a antenelor nu rezista sa-l ridicam in totalitate.

Am luat decizia sa lucram cu antenele la inaltime mica, ancorate pe o singura directie, mai exact pe sud-vest.

YO8DAR - Vasile.




Conditii tehnice/ YR8D.

TRX: TS - 2000X.
100W - 2m.
50W - 70cm.
10 W - 23cm.

Antene.....cele vechi...nimic nou.


New....


Propagare buna, statii YO, putine, vantul practic nu ne-a dat posibilitatea sa rotim antena, asa ca toata seara am lucrat cu antena pe o singura directie.
Am reusit 55 de qso-uri in 2m, 14 qso-uri in 70cm si 3 in 23cm. Prima zi de concurs a fost un dezastru.


YO8DAR


Sambata, am primit vizita lui YO8SSH- Seby si YO8SDF, care au venit in Muntii Calimani, pentru activare SOTA.
SOTA este un program care a prins avant in randul radioamatorilor din districtul 8 si nu numai.




Duminica 02.07.2017... Ziua doi de concurs, nu mai bate vantul, avem noroc, reusim sa ridicam antena la inaltimea optima si avem rotor ...hi! 


Duminica  reusesc sa dreg busuiocul, chiar daca sunt doar cu 100W in 2m, pun in tolba la finele concursului 108 qso-uri.
Propagarea a fost foarte buna pe intreaga perioada a concursului atat in 2m cat si in 70cm. Statii YO, putine, insa de calitate. Statii straine multe, am primit nr de ordine din partea lor duminica si de 59 680 JN.....
Am lucrat in timpul concursului cu statii din : UR, S5, LZ, YU, OE, 9A, OK, OM, SP.

Duminica ...Alta echipa SOTA , YO8AZQ- Adi si YO8SST.





TOTAL QSO-URI C.I UUS 2017 / YR8D.

144MhZ - 108.
432MhZ - 24.
1296MhZ - 10.

Un concurs reusit pe final, o companie placuta din partea lui YO8CLN - Ghita si YO8DAR- Vasile, planuri de viitor si povestea merge mai departe!!!!

Cateva imagini video.....









Imagini din timpul concursului....












A.S DORNA DX GROUP

73 de YO8SSB!

Niciun comentariu: