sâmbătă, 5 martie 2016

CQ WW 160-Meter SSB CONTEST 2016

   CQ WW 160-Meter SSB Contest, este un concurs de top pentru iubitorii de HF, in acest concurs ai ocazia sa-ti testezi atat calitatile de operator cat si aparatura, dar in special antenele. Antenele de receptie sunt factorul care face diferenta in acest concurs, sute de metrii de sarma, intinsa pe campuri, metode multiple de comutare a antenelor emisie/ receptie , face ca acest concurs sa fie pregatit in amanunt cu cateva luni inainte. Pentru radioamatorii YO este mai dificil, deoarece conditiile atmosferice sunt mai grele, concursul pica in plina iarna, dezavantaj pentru ridicarea de antene , dar un mare avantaj pentru conditiile de receptie, in aceasta perioada, banda este foarte linistita, iar perioada de noapte mult mai lunga!
    In 2016, am operat in acest concurs de la YR8D/ YO8KRR, impreuna cu: YO8CLN - Ghita, YO8TTT - Sasha si YO8SSB.  Evenimentele din viata personala, nu ne-au permis sa ne pregatim in mod special cu antenele pentru 160m. Am participat doar cu antena  INV"V" din banda de 80m, la care am facut o modificare de clasa a - I- a primara, i-am lungit bratele si am transformat-o intr-un INV"V'" pentru 160m.
 Inaltimea mica fata de sol a antenei face ca aceasta sa fie doar o solutie de compromis. Pe partea de receptie nu am folosit antene speciale. La baza de concurs a lui YR8D este montata o antena originla K9AY, dar chiar nu ne-am mai incadrat ca si timp sa o mai includem in sistemul de comutare.Antenele de receptie beverage , le-am facut colac si au fost puse la loc sigur, HI, in toamna, cand YO8CLN - Ghita, a bagat utilajele pentru a turna soclu de la noua antena OB 16- 5.
 In prima noapte am operat singur, YO8TTT - Sasha, fiind student in anul 4, la electronica aplicata si telecomunicatii, a avut de sustinut un examen foarte greu sambata dimineata. Propagarea a lasat de dorit, am reusit sa fac 230 de QSO-uri si doar doua statii din Nord America. Sambata dimineata la ora 4, 30 local, am parasit baza de concurs si am ratat deschiderea principala spre NA.

YR8D/ Y08KRR

Conditii de lucru: YR8D.

TRX; Elecraft - K3,
Ampl HF: ACOM - 1000.
Ant: Inv "V" - 160m.

Conditii modeste pentru banda de 160m , din pacate la capitolul antene.

Ceea ce a fost odata, beverage!!


Inv "V" 160m.

Rezultatul la finele primei nopti de concurs:



Sambata 27.02.2016: Y08TTT - dupa ce a trecut cu bine proba de la facultate, a ajuns la Neagra - Sarului, in jur de ora 17, propagarea in a doua noapte de concurs a fost proasta, Sasha a lucrat singur, iar duminica dimineata a inchis logul cu 490 QSO-uri.

Ultima seara de concurs, duminica, am operat statia in doi, YO8SSB si YO8TTT. La finele concursului am reusit 620 QSO-uri. Chiar daca nu am avut antene dedicate pe banda, la Neagra Sarului, natura terenului face toti banii HI!

Log - ul la final !


Concluzie de final!!

Un concurs reusit, YR8D/ YO8KRR, asa cum si-a propus a fost prezenta pana acum in toate competitiile majore din 2016. YO8CLN - Ghita, impreuna cu sotia, d-na Lenuta sunt o gazda perfecta! Peste zi in perioada de pauza, am vizitat Rezrvatia de pin, care este vecina cu baza de concurs, ne-am delectat cu bucatele alese pregatite de d-na Lenuta si nu am iertat palica lui Ghita!!!

Paine facuta in casa!!









YR8D/ Y08KRR, pana ridicam noul OB 16 -5 , ne-am gandit sa avem sistemul propriu de alimentare cu energie electrica:









YR8D/ Y08KRR
A.S DORNA DX GRUP

73 de YO8SSB!








Niciun comentariu: