joi, 6 august 2020

Cupa FM Năsăud 2020/ YO8TK & YO8SSB

    A devenit o tradiÈ›ie să particip în concursul organizat de radioamatorii din Năsăud la începutul lunii august. Chiar de la prima ediÈ›ie, acest concurs a fost unul inedit, fiind mai mult un concurs care te face să ieÈ™i în natură alături de familie sau prieteni. CondiÈ›iile tehnice trebuie să fie doar prietenoase cu operatorul È™i nu de top. Miza acestui concurs este, natură È™i voie bună.
    ÃŽn 2020, am ales să particip în concurs, împreună cu YO8TK - Silviu, din Vf Rarău, ASL 1651, KN27sk. Din punct de vedere turistic, vârful Rarău este foarte atractiv, dar din punct de vedere radio, nu mai este ceea ce a fost odată. Chiar pe vârf este in funcÈ›iune o staÈ›ie radio/tv, care influenÈ›ează mult recepÈ›ia în benzile de radioamatori mai ales în UUS. Datorită puterii foarte mari a emițătoarelor radio - tv, echipamentele pentru radioamatori nu fac față, recepÈ›ia este anihilată, practic auzi doar semnalele puternice din bandă.
    Drumul de la Câmpulung Moldovenesc până pe Vf Rarău, prin Pojorâta este asfaltat, fiind de un pitoresc aparte.Zona este mai mult decât primitoare. Traseul: Pojorâta - Vf Rarău - Chiril (Valea BistriÈ›ei), fiind denumit transfagaraÈ™anul Bucovinei.


     Denumirea oficială a drumului este: TRANSRARÄ‚U.  


    Sâmbătă 01 august....într-un târziu, ne-am pus în miÈ™care, spre KN27sk, vreme frumoasă jos în oraÈ™, 27 - 28 grade, sus pe munte surpriză mare, doar 8 grade.
    YO8TK - Silviu È™i-a propus să testeze noul echipament de la ICOM: IC -9700, un trx full SDR. 


ICOM IC - 9700


 Un echipament facil, complicat, complex, dar surprinzător de accesibil ca meniu radio. Sensibil la recepÈ›ie, rezistent la intermodulaÈ›ii, foarte selectiv È™i prietenos cu utilizatorul. Nu este o reclamă la el, dar mie personal mi-a plăcut mult. Din păcate nu am avut antenă. Am folosit o antenă verticală, cu talpă magnetică ,,cocoÈ›ată,, pe cupola maÈ™inii.




    Etapa 1, Cupa FM Năsăud .... din păcate, prima oră de concurs, am fost lipsă. Am ajuns târziu pe vârf, traficul fiind mult îngreunat din cauza sutelor de turiÈ™ti de pe traseu. Concursul animat, staÈ›ii surprinzător de multe. Schimb controale cu YO8RHM, YO8DOI, YO8TNB, YO8SCV, YO8SDE organizatorii concursului care au fugit la Preluca Veche în frunte cu YO5ER/ KN17ul, locaÈ›ia de concurs a lui YO5OCZ....aÈ™tept câteva fotografii...sigur a fost mare festival .. HI! Foarte activii YO5PUV/P, YO3GNF, YO5OB, YO5OSW È™i mulÈ›i alÈ›ii. 
    Seara ne-am pus în miÈ™care spre casă... am admirat din nou distracÈ›ia È™i voia bună a turiÈ™tilor cazaÈ›i la pensiunile de pe Valea Pojorâtei.







Duminică...etapa a doua de concurs....

    O dimineață liniÈ™tită, cu soare, vânt zero, la ora 07:30, suntem deja în KN27sk....banda/ porÈ›iunea de FM, este plină de staÈ›ii YO. Aud câteva staÈ›ii È™i din UR, ER, HA, umitor pentru antena noastră atât de modestă. Una peste alta È™i ziua a doua de concurs ne-a alimentat cu o energie pozitivă È™i voie bună din vârf de munte.
    Cupa FM Năsăud, pentru noi a fost un bun prilej să vizităm locuri dragi nouă, de unde am avut plăcerea să participăm în multe competiÈ›ii de UUS.



    Numărul de QSO-uri, chiar nu a contat, felicit inimoasa echipă de la Năsăud, pentru implicare È™i organizare.

    O să pun în postare câteva imagini primite pe mail, dela YO5OSW - Adrian, din timpul concursului.

YO5OSW Adrian/ Vf Păltiniș






Câteva imagini din Vf. Rarău / KN27sk
















73 de Lucian /YO8SSB!

8 comentarii:

Unknown spunea...

Felicitări

Unknown spunea...

De yo8cev

YO4RDK spunea...

... Felicitari pentru ceea ce faceti!...Fiecare eseu este o invitatie bine argumentata!... la radio!... Lucian, regret ca in perioada cat baiatul meu a invatat in orasul vostru nu am dat curs invitatiei tale de a avea o experienta de cunoastere reciproca! ...Cu multa stima! ...73 de YO4RDK!

YO8CKR spunea...

Frumos
Felicitari !

YO8CKR spunea...

YO8CKR 73 !

YO8SSB spunea...

@YO4RDK Multumesc frumos ptr aprecieri, mi-ar face mare placere sa urcam impreuna la un concurs!
@YO8CEV si YO8CKR: Multumesc mult!

73 de YO8SSB!

Adrian Sigmirean spunea...

Foarte fain !!!
Toate cele bune!

73 de YO5OSW

yo8ssb spunea...

Salut Adrian, a fost inca o experienta in.varf de munte! Succes in tot ceea ce faci!