marți, 28 februarie 2017

YR8D/ CQ WW SSB 160m CONTEST - 2017

Inceputul de an 2017, pentru echipa YR8D, a fost unul foarte aglomerat. Am incercat sa participam la toate competitiile majore si nu numai. Timpul nu a fost prietenul nostru, la capitolul antene, nu am reusim sa montam tot ceea ce ne-am propus. Tot greul a cazut pe YO8CLN - Ghita, care a fost nevoit sa instaleze toate antenele singur. Conditiile atmosferice nu sunt foarte prietenoase la Neagra - Sarului. Ultima aventura cu antenele pentru 160m, a lui YO8CLN, a fost intr-un mare lac, apa de 60 cm peste tot campul.

YR8D/MM


Etapa de CW /CQ WW 160m a fost una reusita,  ne-am dorit mult sa fie si etapa de SSB, una la fel  de reusita. Din pacate au fost cateva evenimente care au adus un minus in planul nostru.
Dupa o saptamana cu vreme frumoasa, de primavara, la startul concursului ne-am trezit ca suntem iar in plina iarna.

In prima noapte de concurs am lucrat impreuna cu YO8BDQ - Stelica. Propagarea a fost foarte proasta, vremea la fel de urata, a nins toata noaptea, banda a fost un zgomot total.

Conditii tehnice:

TRX: Elecraft K3.
AMPL: ACOM 2000.
ANT TX: INV V.
ANT RX. K9AY si un singur beverage pe N.

TRX: K3.


ACOM 2000.


K9AY

K9AY.


INV V.

Beverage N.

Prima noapte de concurs nu a fost una spectaculoasa, am reusit un numar de 354 qso-uri, 47 state si o zona din NA,in rest.... multe statii din EU, am reusit sa lucrez doar cu VY2ZM. Sambata dimineata in jur de ora( 7,30 local), statiile din NA si -au facut aparitia, semnale bune, insa din pacate nu am reusit sa lucrez, antena noastra era acordata in portiunea de CW si peste 1,9 Mhz, intra protectia de la liniar .....out!!!!


Sambata..... YO8CLN - Ghita, iar prinde o plimbare pe lac si trage antena in portiunea de fonie, mai exact la 1,9 Mhz. Protagonisti in noaptea a doua de concurs sunt YO8TTT - Sasha si YO8BDQ - Stelica.

Propagarea a fost la fel de proasta, zgomot mult, antena de receptie, asa cum a scris si Bob - YO8RNI, nu merge cand solul este umed. Imi doresc sa aud si alte pareri.... :).
Surprinzator de bine a mers K9AY, care si-a facut treaba din plin.

Dimineata apare in log-ul nostru 7 state din NA, 6Y, C6, si...cam atat. 
Total qso-uri, duminica dimineata 560.

YO8TTT -Sasha.


Spre seara am reusit sa ajung si eu la Neagra - Sarului, foarte greu am reusit sa mai facem 138 qso-uri.
In total am reusit un numar de 698 legaturi, 55/ tari si 7 state din NA.


A fost un concurs greu, cu perioade lungi de apel fara de raspuns, propagare proasta, in cele trei nopti de concurs am trecut de la primavara la iarna si invers. Zgomot mult, qrm la fel de mult si participarea foarte slaba fata de anii precedenti.

Felicit toate statiile YO, care s-au incumetat sa lucreze in acest concurs, indiferent de rezultat. O mare surpriza pentru mine a fost qso-ul din timpul concursului cu ON4UN, cu care am schimbat cateva cuvinte despre propagare si conditiile tehnice folosite de YR8D.

Cateva imagini din timpul concursului......













73 de YO8SSB!!!


Niciun comentariu: