luni, 26 februarie 2018

YR100BA/ CQ WW 160m SSB Contest - 2018

 In etapa de SSB a concursului international CQ WW 160m, mi-am propus sa lucrez de la Neagra - Sarului, cu indicativul special YR100BA. In prima faza am avut cateva temeri in ce priveste receptionarea indicativului , avand in vedere ca majoritatea indicativelor folosite in concursuri sunt  scurte.dar aceste temeri s-au dovedit a fi nefondate.
 Vineri l-am sunat pe YO8CLN - Ghita si i-am comunicat intentia mea de a lucra in concurs. Din fericire pentru mine, Ghita a pregatit din timp antenele de receptie, mai era de tras in portiunea de fonie doar antena de emisie. Astfel la startul competitiei si antena de emisie INV "V", era pregatita.

 Vineri 23 feb, am ajuns destul de tarziu la Neagra - Sarului, conditii meteo nefavorabile, zapada multa, peste tot, drumul greu accesibil. Concursul l-am inceput din start cu o mare greseala, care din pacate o fac la fiecare concurs. Nu m-am odihnit nici o secunda inainte.  Antenele de la YR8D, te tin mai mult in fata statiei decat in pat.

 Ora 22:00 UTC, 24 feb. 

 CQ WW SSB 160m, statii multe din EU, banda este foarte aglomerata, greu poti sa-ti gasesti un loc pentru a face apel. M-am decis sa fac mai mult vanatoare, pana devine indicativul special cunoscut in banda.
 Statiile consacrate care sunt pregatite pentru banda de 160m, trag tare, semnale puternice si antene pe masura ( LY4A, UA7K, SE0X, US7D, LZ5R, OT6M, S51V, RW2F, OK1KUW, EW6W, SN8B, HG5A si altii).
 Din YO, am auzit putine statii ( YR2V, YP0C, YR100R, YO6HSU, YO3HOT, YO7LFV,  YO4KAK, YO4BXX, YO4MM, YO8RZJ, YO7CDB, YO7MPI , YO8BDQ si nu in cele din urma YO8WW - Gabi, care era frumos modulat si un semnal de 40dB peste S9). 

 In prima noapte de concurs, am pus in tolba, fix 200/ qso-uri. VY2ZM, l-am auzit inainte de ora 01( local). Antenele de receptie si-au facut bine treaba, din pacate antena de emisie ( un INV "V", la 16m inaltime fata de sol) nu si-a facut treaba. Cu greu am lucrat 8 statii din NA. 
 La receptie in schimb, antena beverage de pe directia NW si-a facut de cap...HI, efectiv am auzit statiile din NA, cum schimbau controale intre ele.

YR100BA CONDITII DE LUCRU:

TRX: ELECRAFT K3.
AMPL: ACOM - 2000AUTOMATIC.
ANTENE: BEVERAGE NW - 180m.
                  BEVERAGE JA - 210m.
                  LOOP ANTENNA K9AY.
                  DELTA LOOP 160m.
SOFT: N1MM Plus.





Sambata 24. feb.2018

 Avem soare, dar cu dinti, -8 grade peste zi, propagare buna in 7 si 14Mhz, stau iar la Dx-uri, povestesc cu YO8CLN, fara odihna si din nou,  in a doua seara de concurs sunt ineficient. Mi-am propus sa nu mai fac vanatoare in concurs, am facut doar apel de la ora 18 pana la ora 02( local).
 Pun in tolba inca 200 / qso-uri si.....somn pana la ora 05:30. Dimineata aceeasi problema....aud bine, nu sunt eficient la emisie.


K3ZM


W1XX



Duminica 25 feb.2018

 Ultima zi de concurs, in jur de ora 13, primesc o vizita surpriza( YO8SGM - Marian cu d-na, si YO8CKR - Bazil). Povestim, punem tara la cale, o cafea, o palinca si.....socializare.
 In ultima parte de concurs...am stat doar pana la 19:30, din motive obiective, fiind nevoit sa plec spre casa (drumu-i lung , omatu-i mare .....seara -20 grade are ....!)


 Final de poveste

Total: 414 2085 5 50 
Score: 114.675




Temperatura/ Duminica 25. feb. ora 19( local).




Imagini din timpul concursului:











Video:

YQ6A


3D2EU/ 7Mhz ora 17 cfr





73 de YO8SSB!

Niciun comentariu: