duminică, 12 iunie 2016

FLOAREA DE MINA UUS 2016

YR8D - KN27OD

 Dupa o saptamana de vreme rea, in care a plouat zi de zi, a venit si sfarsitul de saptamana in care trebuia sa fim prezenti la Floarea de Mina 2016  -UUS. Buletinul meteo era unul promitator cu vreme buna si temperaturi destul de ridicate. Propagarea curioasa in ultima vreme, cu deschideri tropo bune si ES, destul de des.
 Zis si facut, sambata dimineata cu o mica intarziere de o ora,am fost la Neagra - Sarului, unde eram asteptat de catre Ghita - YO8CLN. Daca la Cupa Napoca am urcat in Muntii Rarau, acum ne-am decis sa urcam in KN27OD, Muntii Calimani.
 YO8CLN - Ghita,era pregatit cu toata aparatura necesara, pentru concurs in masina, gata de plecare, insa nu am putut pleca la drum fara sa beau o cafea buna si o palinca pe masura gazdei.
 Chiar daca am urcat atat de des in Muntii Calimani, emotiile sunt la fel de puternice de ficare data.

Sambata: 04.06.2016ora: 09 (local)

Cu toate cele necesare puse in masina, plecam de la Neagra -Sarului, spre Vf Retitis 2021m, KN27OD, vrema frumoasa face ca drumul care este destul de greu sa para o plimbare de vacanta. Padurea de un verde crud te incarca cu energie pozitiva, te face sa uiti de viata cotidiana si sa te bucuri din plin de natura si de ceea ce este in jurul nostru.
Pas cu pas, incepem sa urcam , lasam in urma satul si drumul ne duce deja pe crestele Calimanilor.


  



Ora 12 ( local).

Am ajuns in KN27OD, Vf. Retitis. Mult soare, cald vant zero ne-am bucurat de reintalnirea cu statia meteo si meteorologul de serviciu.



Odata ajuns la baza de concurs,  impreuna cu Ghita - YO8CLN, ne-am apucat sa montam antenele pentru 144, 432 si 1296 Mhz. precum si toata aparatura necesara in concurs.




Conditii de lucru:

TRX: TS - 2000X
PA 144Mhz: 150W.
PA 432Mhz: 100W.
PA 1296 Mhz: 150W.
Generator de energie 1KW.





Ora 14


Am terminat relativ repede de pus pe pozitie antenele si toata aparatura, asa ca ne-am decis sa vedem de ce nu merge repetorul din Calimani in conditii optime. Iarna grea, a dus la distrugerea sistemului de alimentare eolian. In aceste conditii YO8CLN, a decis sa mai monteze un panou solar chiar pe cutia in care este apalasat repetorul.





Ora 17:

Incepe concursul Floarea de Mina 2016, care se desfasoara in paralel cu LZ DX CONTEST.
Propagarea este buna, participarea nu este chiar atat de grozava, dar aud statii din S5, LZ, YO, YU, HA, OM , SN. Statii multe din LZ, S5 si OM cu semnale foarte puternice. Aud cateva statii si din YO, dar din pacate participarea staiilor YO, mult mai mica ca anul trecut.
La finele zilei de sambata, am incheiat cu 65 de QSO-uri in 144Mhz.

DUMINICA: 05.06.2016
Ora: 08,30

Vremea tine cu noi, soare, cald, vant aproape zero. Propagarea este buna in 2m, dar din pacate in 432 si 1296Mhz, numarul statiilor este foarte mic.
La ora 12 ( local), am pus punct si ne-am apucat sa dam jos antenele.  Din pacate, eu am avut ceva probleme si nu am putut  ramane pana la finele concursului.

Statistici la final de concurs:

QSO 144Mhz: 92.

- 21 /statii din LZ.
-34/statii din YO.
-7/statii din HA.
-5/statii din OM.
-3/statii din SP.
-11/statii din S5.
-3/statii din US.
-1/ statie din OE.
-1/statie din E7.
-1/statie din YU.

Cred ca am mai omis cateva statii.....nu prea imi iese la total, dar am trimis log cu 92 qso-uri, HI!!

432Mhz, am lucrat cu statii din YO, S5, LZ, US, multe statii au operat o singura banda 144MHhz.
1296Mhz, ...... doar YO8CQQ!!!

Imagini cu sistemul eolian in valoare de 3000 USD, ..... atat a mai ramas din el!







Cateva fotografii din Muntii Calimani, realizate in 04-05.06 2016.







La munca de jos.....YO8CLN !!! :))))))






YO8CLN.....mai bine fac un QSO, pe telefon... :)))))



YR8D - Cateva filmari scurte din timpul concursului.


















73 de YO8SSB!



Niciun comentariu: